söndag 9 november 2008

Oj då!

Men va´ tiden går fort, nu är det ju redan söndag igen och jag som trodde att jag minsann skulle skriva nya inlägg ofta men ack vad jag bedrog mej. Tyvärr så har pyssellusten lyst med sin frånvaro under veckan men idag har jag i alla fall fått gjort lite som jag tänker visa.

Först ett jul kort med en ny stämpel jag fick hem förra veckan.




Stämpeln är från Sarah Kay. Lite annorlunda mot vad jag brukar använda, men jätte gullig. Text stämpeln kommer ifrån Prickiform.

Sen har jag försökt mej på att göra ett mappkort. Jag pillade jätte länge innan jag fick ihop det och jag är ganska nöjd. Tagen skulle egentligen vara lös och sitta under granen men jag glömde det när jag monterade så jag satte fast den på 3-D kuddar istället. Ser ni förresten vad jag har använt att låsa kortet med?



Jo, just det en ölburks kapsyl!! Bra när man kan använda gratis grejer :).

Insidan blev så här:

Om ni ser att det blänker lite här och var så är det Perfect pearls blandat med vatten och sprejat. Jag ville dämpa det vita lite och få fram lite lyster. Pappret är från Inkido och granstämpeln är Stämpelbodens, embossad i Rost (från Inkido). Svirl stämpeln inuti är också Stämpelbodens och snöflingan från Inkido, text stämpeln är också därifrån (tror jag). Det var väldigt vad det blev tjatigt :) .
Så det var allt för denna gången, ha en bra vecka och må så gott!
Tack än en gång för alla goa kommentarer, jag blir sååå glad!!
Kramar/Lena







4 kommentarer:

Anonym sa...

Halloj vännen!

Vilket underbart julkort du gjort!!!!!! Helt i min smak!!!!!
Vi får hålla tummarna för lite sol till oss......men det ser ju inte så ljust ut!?

Kram på dig!

Anonym sa...

hejhej mamma!
jättefina kort som vanligt :) mappkortet va ju jättesnyggt! va duktig du e :) kram kram

Annika kort & gott sa...

Supersnyggt!!!

Jaana sa...

Snyggt som attan ju !